Mine abonnement skjermdump
Siden lansering av Mine abonnementer har 30 000 Sparebanken Vest-kunder tatt tjenesten i bruk og 2000 oppsigelser av abonnementer er sendt.

– Jeg tror mange, meg selv inkludert, ikke alltid har så god oversikt over hvilke abonnementer vi har og hvor mye penger som går med til det. Mange små beløp blir store til slutt, og da er det utrolig nyttig å få det samlet på ett sted i appen og nettbanken, sier Simen Aarskog konserndirektør for Personmarked Sør i Sparebanken Vest.

Få full kontroll med Mine abonnement

Sparebanken Vest har nettopp lansert Mine abonnement. Tjenesten gir deg bedre kontroll over de faste utgiftene dine ved å:

  • Gi deg oversikt over hvilke abonnementer du har, som strømmetjenester, avisabonnementer og treningssenter.
  • Vise hvor mye du bruker årlig, kvartalsvis og månedlig på de faste abonnementene.
  • La deg si opp abonnementer som du ikke ønsker lenger direkte i appen og nettbanken, og vise hvor mye du sparer på oppsigelsen.

Les mer om Mine abonnement på spv.no

Mine abonnement skjermdump
Av abonnementene som er kansellert til nå, er særlig amerikanske strømmetjenester overrepresentert. Sparebanken Vest-kundene virker imidlertid å være fornøyd med avisabonnementene sine – der er det få oppsigelser.

Si opp abonnementer

Simen Aarskog er blant de 30 000 Sparebanken Vest-kundene som har tatt tjenesten i bruk. Han har allerede testet å si opp et abonnement og er overrasket over hvor enkelt det var.

– Det var gjort på et blunk – det eneste jeg trengte å gjøre var å signere oppsigelsen med fingeren og så var penger spart, sier han.

Han håper at Mine abonnement-tjenesten skal komme godt med nå når mange har det krevende økonomisk.

– Rådgiverne våre hjelper svært mange kunder med økonomisk rådgivning for tiden. Det er viktig for oss å være tilgjengelig for kundene, og det er like viktig å tilby tjenester som vil gjøre det lettere for kundene å ta grep selv, fortsetter Aarskog.

Både Mine abonnement og Min økonomi er tjenester som skal gjøre det enklere å få oversikt over hva du bruker penger på. Min økonomi kategoriserer utgiftene dine på en oversiktlig måte, slik at du raskt kan se hva pengene faktisk går til.

– I usikre tider er det mange som ønsker å kutte kostnader. Jeg håper at slike verktøy kan hjelpe kundene på vei.

Oversiktlig og enkelt

Vi tok en runde i Bergen sentrum i høst for å sjekke hva vestlendingene syns om den nye tjenesten.

– I en travel hverdag med små barn er det fint med alt som kan ordnes kjapt og greit. Derfor er det strålende at banken kan si opp abonnementer på mine vegne – man trenger jo ikke å gjøre stort mer enn å løfte en finger, sier Jeanette Jebsen Fagerås.

Hun har både bedriftskonto og privatkonto i Sparebanken Vest. En abonnementsfunksjon som dette vil være kjærkommen, forteller hun, og ramser opp abonnementer som løper: Netflix, magasiner, Spotify, treningssenter, internett, strøm, Røde Kors og Redd Barna.

Jeanette Jebsen Fagerås.

– Fristende å komme tilbake til Sparebanken Vest

– Dette var veldig oversiktlig! Når dere begynner å lage funksjoner som dette, så blir jeg jo fristet til å komme tilbake som kunde, sier Noman Khan med et smil før han klikker seg videre. På null komma niks har han avsluttet et abonnement ved hjelp av den nye funksjonen i appen.

Hele familien til Noman er Sparebanken Vest-kunder, men Noman droppet ut til fordel for DNB i den tiden man måtte være DNB-kunde for å kunne bruke Vipps.

Noman Khan.

Last ned Sparebanken Vest sin app til telefonen din her

Kommenter artikkelen nedenfor: